صاحبان کالا بمنظور نگهداری اجناس خود بسته به کیفیت و کمیت آن نسبت به تهیه مکانهای مناسب اقدام می نمایند.ابعاد و متراژ انبار به میزان کالا بستگی دارد ولی از لحاظ شرایط نگهداری میبایست محیط متناسب با نوع کالا در نظر گرفته شود.اصولا کالاها به دو دسته صنعتی و بهداشتی تفکیک می گردد، کالاهای بهداشتی از قبیل مواد دارویی، موادغذایی، آرایشی بهداشتی میبایست در شرایط مطلوب نگهداری شود و علاوه بر پوشش کف و دیوارهای سالن یا سوله با سنگ سرامیک یا اپوکسی قابل شستشو و تمیز بوده و در برخی موارد جهت جلوگیری از فسادپذیری کالا ،میبایست انبار مجهز به سردخانه و کالا در سردخانه نگهداری شود.

کالاهای صنعتی در سوله ها و سالنهای معمولی قابل نگهداری میباشند.انواع انبار عبارتست از انبار اختصاصی-انبارپخش کالا-انبار نگهداری کالا-انبارهای عمومی و مجموعه انبار که بصورت محصور و محفوظ در سوله ها یا محوطه سرپوشیده یا بصورت روباز جهت دپو خودر یا انبار کالاهایی مانند سنگ ،آهن الات،چوب و..... میباشند.از امکانات مورد نیاز یک انبار سهولت رفت و آمد انواع کامیون-سکوی بارگیری-جرثقیل سقفی-سیستم آتشنشانی-دوربین مداربسته میباشد.

املاک شهر صنعت با تجربه بالا در تهیه انبارهای گوناگون برای خرید و فروش و رهن و اجاره در شهرکهای صنعتی و مناطق نزدیک به تهران از جمله جاده مخصوص، جاده قدیم کرج، احمدآبادمستوفی، گرمدره، رباط کریم، پرند، سه راه آدران و شهر قدس و ... آماده خدمات رسانی به شرکتهای تولیدی و بازرگانی در رشته های مختلف می باشد.